pátek 5. ledna 2018

Vánoční zvyky a tradice

Co by mi u nás doma o Vánocích chybělo a co bych ráda zkusila?

Stromeček
I letos jsme stromeček brali z Ikei. Nevybírali jsme ho tentokrát my, ale Peťovi rodiče a musím říct, že vybrali snad úplně stejný jako já minulý rok. Na fotkách budeme hledat deset rozdílů. :) Zdobili jsme ho asi v půlce prosince.. dodal vánočním přípravám na atmosféře a alespoň si ho užijeme.


Cukroví
Letos jsem to s pečením cukroví pojala hodně zlehka. Perníčky nemohly chybět, to je jasné. Dokonce se dostalo i na jejich zdobení, i když já osobně mám mnohem radši ty nenazdobené. :) Dělala jsem i celozrnné linecké, které mi taky moc chutná, ale na slepování ani nedošlo. :) Potom lískooříšková srdíčka, která si (kromě mě) oblíbil i Kubík, pacle od babičky (ty taky miluju) a nakonec brambůrky - jejich pečení vyžaduje speciální know-how, takže uplyne ještě nekolik let, než budou chutnat tak, jak je znám od Šárky.

Barborka
Jedna větvička od kolegyner z práce, druhá od Ivči. Na Štědrý den je vidět jen několik pupenů, ale květ zatím žádný. No co, Terezka si na vdávání bude muset ještě chvíli počkat. ;)


Jmelí
Dočetla jsem se, že štěstí nosí jen tomu, komu bylo darované, takže díky, Ivi. :)


Adventní věnec
Adventní věnce se mi moc líbí, ale už druhý rok se potýkám s tím, že na něj nemáme místo. Neustále ho přenáším ze stolu na linku, popř. ven na balkon (to když už je opravdu nejhůř). Vypadá to krásně, když si tak večer sedíte při svíčkách, ale to by nám je to nejmenší dítě nemohlo pořád sfoukávat. :) Takže uvidíme, jak to vyřešíme příští rok...


Pouštění svíček po vodě
Letos jsme pouštěli samotné plovoucí svíčky, ale příští rok se snad najde chvilka času na pouštění skořápek.

Lití olova
Na olovo se budu těšit příští Vánoce. Jak se znám, tak bych ho měla koupit už letos, abych na něj zase nezapomněla. :)

Betlém
Betlém jsme letos ještě neměli, ale už je v krabici a příští rok bude na děti čekat v pytlíčcích adventního kalendáře.

Žádné komentáře:

Okomentovat